Home » Blog » Push Sports Patellabrace review en ervaring

Push Sports Patellabrace review en ervaring

• door
Push Sports Patellabrace review ervaring.jpg

Deze website is opgericht omdat een van onze redactieleden regelmatig kampt met pijnklachten aan de knie. Naast de nodige medische begeleiding, zijn er diverse patellabandjes uitgetest om de pijnklachten te verminderen en verlichten. Medische begeleiding blijft echter altijd de eerste en beste oplossing. Een patellabandje kan je goed helpen als extra. Deze review is geschreven door Edwin, voor wie het begrip jumpers knee niet onbekend is. Hij heeft de Push Sports PatellaBrace uitgetest, een patellabandje dat op effectieve wijze de knieschijf ondersteunt. Hieronder lees je alles over deze brace met daarbij een eigen ervaring.

Wat is de Push Sports Patellabrace?

De Push Sports Patellabrace valt onder de categorie patellabandje Het bandje drukt op de kniepees, direct onder de petalla. Hierdoor krijg je een lichte kanteling en wordt het kraakbeen aan de achterzijde van de pees ontlast. Dit zorgt voor een verlichting van de pijn. Deze brace staat er om bekend dat het voor een opbouwende druk zorgt bij de kniepees. Hierdoor heb je altijd een goede dosering van de druk. Dit kan je zelf instellen. Dit doe je door de band strak of wat minder strak om te doen. Het bandje wordt veel gebruikt bij mensen die te maken hebben met knieklachten, zoals jumpers knee. Hierdoor is het mogelijk om met minder pijn te sporten. Het is een medisch hulpmiddel.

Specificaties en direct de Push Sports Patellaband kopen

Hieronder zie je de specificaties en de beste prijs van dit moment. Deze prijs wordt dagelijks live opgehaald bij meerdere aanbieders.

Push Sports Patellabrace

22,50  op voorraad
Kopen
Bol.com
prijs opgehaald op 20 oktober 2020 12:30

Features

Afmetingen180 cm
Afmetingen inclusief verpakking15 x 10 x 5,5 cm (lxbxh)
Gewicht74 g
Gewicht74 g
Gebruik of toepassingKnie
In de doos1x Push Sports Patellabrace
MaatOne size
GeslachtVoor unisex
Seizoen4-seizoenen
Kleurgrijs | geel
In de doos1x Push Sports Patellabrace
MateriaalElastaan
DoelgroepAlle leeftijden
Jaar2017
Niveau van beschermingBasis ondersteuning
PatellabandJa
Product gewicht150 g
Scharnierof spalkNee
Type Brace sluitingKlitteband
ZijdeBeide zijden

Maat: One size | Voor unisex

Het bedrijf achter deze brace

Push Sports is geen onbekende op het gebied van medische sporthulpmiddelen. Ze zijn zelfs sponsor en official supplier van Fifpro, KNKV en de Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie. Push Sports is en lijn producten die gemaakt is door specialisten, in samenwerking met professionals op sportgebied. Meer lezen over deze lijn en het bedrijf kan via deze link.

Review en ervaring met deze patellaband

Deze patellaband zit comfortabel om de knie heen. Het fijne is dat je het eenvoudig zelf kan verstellen, waardoor je zelf controle hebt over de druk. Dit is niet bij alle bandjes zo. De band zakt niet af en zorgt bij mij voor de nodige ondersteuning. Naast begeleiding door een arts en fysio, helpt de Push Brace mij tijdens het sporten, zoals hardlopen en enkele groepslessen op de sportschool. Ik heb meerdere bandjes uitgetest, sommige lang anderen kort, maar deze staat wel in mijn top 3. – Edwin